16. august 2011

Oberstaufen - del 1





Som de fleste måske ved, er jeg i øjeblikket i Oberstaufen. Det er en meget hyggelig alpe-by i Sydtyskland - faktisk kan vi se både til Schweiz og Østrig fra det højeste punkt i Bayern!
Vi tog afsted i fredags, hvor vi om aftenen tog en overnatning på et hotel i en lille by på vejen derned. Lørdag var der en 3-4 timers kørsel, så ankom vi til Oberstaufen.
Vi bor i en ferielejlighed med 4 stjerner, og her er bare super hyggeligt! Alperne hernede er også meget populære skibakker, så om vinteren er her også rigtig mange mennesker, og er faktisk den dyreste højsæson på året! Men nu her om sommeren er her helt grønt, lige til toppen af den højeste alpe af dem alle: Hochgrat.
Der var vi oppe søndag formiddag. Vi tog kabelvognene op og gik den lange vej ned, og det syder stadig i alle mine muskler!!!!! Ö






Oberstaufen er en meget hyggelig lille by, og vi har allerede set et par stykker i "lederhosen"!
Mandag var der helligdag hernede. Indbyggerne er vildt religiøse (katolikker) så de havde "Marie Himmelfatsdag" og alt var stort set lukket, plus det ville regne, så vi tog i Aquaria, et stort badeland, hvor vi lå i en udendørs kur-salt-pool på 34 grader med alpeudsigt. Det var bare livet (=w=)

I dag tog vi op på en mindre Alpe (faktisk nok den mindste). Vi tog kabelvognene op, gik rundt, og tog den NED igen! Vores stakkels sydende muskler, altså!
Derefter tog vi ind til Oberstaufen, for nu havde alt jo åbent igen :3 ~ vi kom forbi en slags "matas".. man kunne nu også få en del andre slags varer derinde end kosmetik og pleje, men det var heller ikke et supermarked. Der købte jeg 2 stks. Syoss hårfarve (en farve vi ikke har i DK), en stor pakke med min yndlings Avril Lavigne parfume, en ny deo og 3 neglelakker for omkring 200 kr. Ska lige tilbage dertil igen inden jeg tager hjem :P ~ Syoss har åbenbart lavet den der flotte gal-udvaskede-orange hårfarve, som ikke sælges i DK, men nu har jeg besluttet mig for at være lyshåret, så købte den ikke :( det må blive en anden god gang. Købte i stedet en aske-blond-honning-farve ^^ ~ nu ser mit hår rigtig flot ud (nej på billederne i dette indlæg er det ikke farvet - de kommer først næste gang)!










I morgen skal vi en tur til Lindau. Vi håber at shoppemulighederne er lidt bedre der. Vi tager toget i morgen ved 10.30-tiden og så skal vi bare hygge os (uden at bestige vilde alper). Musklerne trænger til en lille pause, og min sommerkjole trænger til at blive luftet, så bliver alle glade!

Der er lagt mange flere billeder ind på min facebook! :D

Håber I nyder regnen i Danmark XD ~ det blir sommer på søndag når jeg kommer hjem!
Ps. Bine, jeg savner dig rigtig meget! Glædelig 3-årsdag i morgen! 

4 kommentarer:

  1. so much green! xD
    The air must be very fresh and nice or?

    SvarSlet
  2. Momickey > The air is a little thin but very fresh!!! It's almost like you can taste the air, but only almost :P

    SvarSlet
  3. WOOOOOOOOW, der er mange bjerge!! Hvor er det flot :D Crazy motion, haha. Og blæret at I kan se både til Schweiz og Østrig!

    Ps glæder mig til at se din "nye" hårfarve :'D

    SvarSlet

Visit my webcomic!