12. januar 2010

En film værd at se ♥ nu med Guru!

*WARNING*
GURU-OBSESSION INDLÆG FORUDE! XD


"Nå men.. Hvorfor kalder de det egentlig for Dødens Kløft?"
"Tja, vi prøvede med store stinkende revne, men øh.. det fik bare folk til at fnise."

I dag bar jeg et meget simpelt outfit. Jeg skulle til tandlæge XD

*host*
..

Nu til dagens indhold!
I sommers fik den nye Ice Age film præmiere i de danske biografer, og som altid er Ice Age en komedie med en masse forskellige karaktertræk. At Ice Age-serien skulle have et dinosaur-tema kom ikke som noget chok for mig, mere som noget af det mest naturlige i verden.

"Det er sjældent en trilogi har sin bedste film som den sidste. Det er dog tilfældet her."
-Onfilm

Jeg er så enig som man kan være! Ice Age 3 er den hidtil bedste af de der er lavet, og selvom man måske ikke brød (XD) sig synderligt om hverken 2éren eller dens forgænger, så er Ice Age 3 en film der er værd at se, og bagmændene bag den er også selv klar over at det, der bidrager til 3érens 5 stjerner, er deres nye karakter;
Buck.

"Navnet er Buck! Kort for Buckminster og langt for Burh!"

Som eneboer i junglen under istiden tilbringer Buck selvfølgelig kun sin tid med sig selv, hvilket gør ham pænt bims, og som Mandse selv udtaler det:

"Fortsæt glædelig knald-i-låget.."

Jeg har ingen idé om hvorfor jeg ser den film om og om igen og konstant stirrer på Buck the Weasel og alle hans skøre bedrifter. Enten med et smil på læben eller en tåre i øjenkrogen. Han virker som en Guru for mig, eftersom jeg ser mig selv i ham. Som barn havde jeg oftest dagdrømme om mig selv som en overlevelses-type, som vidste alt om sine omgivelser, og som var den folk kom til i nød. Med andre ord ser jeg Buck udleve de dagdrømme jeg havde, med både måde og drama.

Grafikken i Ice Age 3 er ikke betydeligt bedre end i den første Ice Age film, men det er stadig humoren og historien, som jeg synes fænger mest i den nye Ice Age 3, Så skidt med at der er nogle grafiske mangler, så længe det binder på en god historie. Desuden er grafikken smuk på en karakteristisk måde.

Som den nye villan har vi Ludvig, eller Rudy på engelsk - det store hvide bæst.

Jeg synes personligt, at den bedste scene i filmen er "Campfire Story", hvor Buck fortæller om sit opgør mod Ludvig, hvor det både lykkedes Buck at dø og overleve på samme tid!

Selvom Eddie og Crash kun er sidekicks, er de nogle geniale små humørspredere og serien kan ikke længere undvære dem!

Bucks passion for Ludvig er det eneste der holder ham kørende i vildmarken.
Bagmændende udtaler selv, at Buck og Ludvigs forhold er en kendelse one-sided, men selv ikke de er sikre på hvad der helt præcis foregår mellem dem.

Haha, filmen indeholder også mere forstyrrende øjeblikke. Her hvor Buck forklarer sin teori om hvordan Sid banker en dinosaur til døde med broccoli.

Buck: "Nu skal I høre min teori. En dinosaur angriber Sid. Sid forsvarer sig selv med broccolistumper, sådan at dinosauren ender....som en grøntsag!"
[...]
Buck: "Teori nummer 2! Sid står og spiser broccoli. Dinosauren æder Sid. Dinosauren tramper på broccolien, så broccolien ender.....som en grøntsag!"
Mandse: "Buck, hvornår var det præcist du mistede forstanden?"
Buck: "Hm.. For tre måneder siden. Jeg vågnede en tidlig morgen og var gift med en ananas....en rigtig grim ananas! Åh, men jeg elskede hende..."

Selv med forstanden et hvis sted, fremtræder guruen også alvorlig.

Og med følelser.

"Pop, goes the weasel!"

Alt i alt, er dette en af de bedste film jeg har set i længere tid, og på mange områder synes jeg endda den overgår pixars nye OP. Det er en film som jeg skal se om og om igen indtil jeg bliver træt af eneboeren "Buck"minster's farefulde og dramatiske liv.

Så selvom filmen kun nu er aktuel på de forreste hylder og kinderægspakkerne, så vil jeg anmode alle der ikke har set denne film om at se den, fordi Buck har skaffet en masse drama til den nye Ice Age 3. Bagmændende udtaler, at Ice Age 3, lægger stor vægt på, at man skal søge derhen hvor man vil, og finde sin rette plads i livet.


Stor applaus til Ice Age 3's skabere! I har gjort et super dejligt stykke arbejde!

.
.
.

kæft en freak XD

3 kommentarer:

  1. Jeg eeelsker striber *Q* Dit outfit er vildt enkelt og alligevel rigtig lækkert!!

    OMG DIN NØRD AHAHA. Længeste andmeldelse ever, troede aldrig den ville stoppe XD
    Jeg så filmen i 3D i biografen, og ja - den er super god :D 3D effekterne var endda rigtig gode!
    Og Buck er for cool, haha!!

    SvarSlet
  2. Øv, jeg så den ikke med 3D.. hvor øffern xD

    SvarSlet
  3. ej jeg var SÅ MEGA MEGET skuffet over 3'eren!
    både fordi det er nye stemmer (det hader jeg!)

    og så fordi jeg hader Buck! XD
    fuck han er belastende og hader figuren.
    Den er så kliché, og det han siger på dansk er mega skod!

    men tilgengæld er jeg vild med tvillingerne og at damen er gravid.
    Syns også Sid og dino-moren og ungerne var lidt sjov.

    Men jeg var skuffet og vil til hver en tid hellere se 1'eren igen!
    (2'eren syns jeg heller ikke er sjov da jeg ikke kan se det logiske i at en mamut-dame-noget kan tro at hun er .. den der rotte ting art.... det er jo fuldkommen ulogisk og dét hader jeg ;S)

    lol.

    men syg andmeldelse alligevel.

    SvarSlet

Visit my webcomic!