19. juni 2011

Bornholm - dag02

Se lige nogle søde ænder vi vågnede op til. De tigger sindssygt meget, og vi blev nødt til at ignorere dem, før de gik væk xD
Her bor vi pt. Campingvognen I kan se i baggrunden er faktisk vores :D
 I dag startede vi med at tage til Dueodde. Det er en strand med rigtig langt til vandet. Der er sandklitter overalt dernede, og et rigtig flot fyrtårn. Vandet dernede var helt klart, hvilket nærmest er et vidunder for Danmark, men det så dælme også koldt ud.

Oppe ved parkeringspladsen lå der et lille souvenir/shoppe-hus. De havde en hel masse fine ting og var i deres smykker og mobilvedhæng meget lolita/v-kei/j-rock/gal worthy <3.. desværre er jeg meget short-on-the-money i resten af juni så jeg måtte gå slukøret og næsten tomhændet derfra. De havde nogle vildt nuttede plastikringe med Stitch og Angel, og jeg fik foræret et par af min mormor og morfar <3.. :)

Bagefter tog vi til Svanneke. Det var den by vi var på camping i - i 2008.
Desværre havde mange af Svannekes butikker lukket fordi det var søndag (på Bornholm har alt åbent i højsæsonen, men den starter først d. 1. juli).. Så vi måtte gå slukøret derfra uden bolcher... Til gengæld fik vi is :P

Selvfølgelig skulle jeg ud og vade i klitterne :D

Bagefter Svanneke kunne vi lige nå en tur til Døndalen for at se et andet vandfald :) turen var ikke helt så lang, men den var rigtig flot og endnu engang kunne vi stå i læ under træerne da en enkelt byge trængte sig på :D

Her til aften efter aftensmad (pandekager med is) ville vi gå maden af nede ved stranden, så vi gik en strandtur og endte i en skov. Vi kom også forbi Forsvars-museet, og i nærheden lå der lige nogle kanoner.

Fordi I kender mig :)

Nej, jeg heiler ikke!!!! :P

Udsigt over Rønne Havn - den by vi holder til i.
Flot parkering :D

I dag har vi så, ifølge min 3DS' skridttællesystem, gået 9557 meter. Det er lige godt 1km mere end i går. Man kan sige at vi får gået en del :D

I morgen starter vi med at gå en tur ind til Rønne og kigge på butikker. Bagefter skal vi ud til Hammershus. Der ligger et museum derude, som jeg ikke kom ind på 2008, så der skal vi også ind i morgen :D ~ det glæder jeg mig rigtig meget til. Hvis vejret havde været godt skulle vi havde været Hammeren rundt, for det gør vi ALTID når vi er herovre, men det skulle blæse en pelikan i morgen, så vi nøjes med Hammershus ;)

Det skal selvfølgelig også nævnes at jeg får spillet en hel masse Zelda og er lige ved at være gennem Fire Temple (som voksen), så er snart færdig med spillet :D