19. juni 2011

Bornholm - dag01

Skriver først indlæg fra i går nu, og igen for idag i aften, men hvis I læser videre vil I forstå xD

Først skal det selvfølgelig siges, at jeg var til eksamen i fredags og er nu gået på sommerferie med et velfortjent 12-tal! Én årseksamen har vi og så får jeg 12 - fedest!
Jeg havde aftalt med min mormor og morfar at besøge dem i nogle dage imens de er på ferie på Bornholm, så derfor måtte jeg stå op kl. 04:00 lørdag morgen for at nå en bus fra København kl. 07:15.. Der kørte nemlig ingen busser i Hillerød så tidligt, så måtte gå op til stationen kl. 05:00 for at nå et tog kl. 05:42.. Jeg fik en lille morfar på i alt en 20 min i bussen, men ellers sov jeg ikke før om aftenen. Jeg gik så også i seng før 21.30 hvilket er hvorfor jeg skriver indlæg om lørdag nu :D

Jeg ankom med Bornholmer Expressen (speed-færge) kl. 11.30 i Allinge hvor jeg blev samlet op. Vi kørte hjem og fik os noget frokost og besluttede os for at vi godt kunne nå rundt og kigge lidt. Vi tog til Stavehøl og gik en tur på 2,5 km op til vandfaldet, og bagefter tog vi bagvejen på 3 km tilbage til bilen. Det regnede da vi gik gennem skoven, men der er så mange træer, at vi næsten ikke blev våde :)
Vandfaldet besøgte vi også i 2008 da vi var på en 52km cykeltur rundt på øen. Det er altid sjovt at besøge gamle steder, som er fyldt med minder. Denne gang havde jeg dog et spejlrefleks med 2 objektiver med - det gør en lille forskel ;D

Jeg elsker landskaberne på Bornholm, for der er altid helt tomt. Der er byer på Bornholm, 5 af dem er forholdsvis store, men ellers er der ingen små landsbyer, som vi kender i resten af Danmark, hvis du ikke er i en by, er der kun gårde, marker og kirker (med toiletter!). Jeg elsker den natur.

Vi stødte på denne her lille øjesten og den ligner vores kat, Shirley, SÅ meget. Den har næsten helt samme farver!! Det var helt underligt - denne her var så med killinger :D
 Vi kunne nå lidt mere i går, så vi tog til Gudhjem. Der kiggede vi lidt rundt og besøgte Karamelleriet. Nom nom nom nom nom nom nom.... :P
Det er dyre karameller, men har da sparet på dem så de kan nydes med en kold Cocio i aften :D mums..

Så var vi lige forbi Bines hus :D

Dette hus er helt nyt! Arbejdet omkring det er bare gået i stå - og det står helt tomt, og det har det efterhånden gjort rigtig længe.
The Rock of Menstruation
 En af de ting jeg virkelig har glædet mig til, ved at komme tilbage hertil, er "Super Aage". Det er navnet på nogle helt bestemte oksekødspølser, som KUN sælges på Bornholm (JA, jeg har undersøgt det!). De er ligeså gode som jeg husker dem fra 2008. Det er virkelig gode pølser, I fatter det slet ikke, og jeg er ikke engang særlig vild med pølser, men de her, åååårrrhhhhhhhh....

Bagefter maden viste jeg mine bedsteforældre lidt mere inde på Blogger (ja, de har deres egen ferie-blog), fordi den opdaterede skrive-funktion er kommet, og det er ikke sådan med nye ting og gamle mennesker ;)
(Ja, jeg ved godt at de læser det her, men det er en joke folkens, så slap af XD haha..)

Nå.. nu skal vi vist lige have en majskolbe med brød og hvidløgssmør.. og bagefter står aftensmaden på pandekager med noughat-is.
Bagefter vil jeg skrive blog for i dag (^-^)

Ps. Tak til Sascha for at inspirere mig til at prøve at samle billeder.