7. december 2011

Eksamensprojekt = Start!

Ollo!

Ja, så er jeg så begyndt på mit eget spil her til eksamen, og eftersom jeg ikke har noget liv indtil opgaven er afleveret, så er der ikke andet at skrive om på bloggen, end projektet. Men jeg elsker jo at dele alt mit crap med verdenen, så kig endelig med :P

Nogle af kravene til spillet er:
Skal kunne indgå i en slags prototype for en julekalender (altså et julespil)
Målgruppen er børn (må selv bestemme alder, så har valgt 7-9 år)
Juicyness (hvor lækkert det er at se på)
Casualt spil som er nemt at gå til
Lyd skal indgå
ADDICTIVE!

Begyndte i mandags og synes jeg er ved at have alt grundlæggende på plads, og det betyder at det bare er kodning, tegning, animering og skrive rapport som CRAZY~

Koncept:
Det er et side-scroller spil, som går ud på at styre sin helt gennem de 24 baner og redde julen. I hver bane samler man julepynt, og banerne bliver mere og mere julet at se på.
Undervejs kan man samle points i form at julestokke, som hver giver 100 points til spilleren. Banerne har også fjender, som man mister liv af at røre. De kan dog besejres ved at hoppe på dem.


Historien:
Skygger prøver at stjæle julen, og har derfor stjålet alt julepynt i julemandens værksted. Julemanden er derfor blevet vældig syg, og han kan ikke flyve ud med pakker til jordens børn hvis han er syg. Derfor må hans bedste julehjælper hjælpe med at samle alt julepyntet igen.


And now for something completely different...

Jeg overvejer stadig kraftigt om jeg efter jul skal gå i gang med Samus (Varia Suit)...
Åh, jeg er så fortvivlet om jeg er god nok og kan skaffe de nødvendige materialer (for det har jeg ikk tid til at kigge på nu!)





1 kommentar:

  1. It amazes me that you can make games! Are you going to make the varia suit?

    SvarSlet

Visit my webcomic!